Web-analytiikka = Asiakkaiden kuunteleminen

Web-analytiikka on asiakkaiden kuuntelemista

Sanonnan mukaan asiakas on paras konsultti. Tämä pätee erityisesti Internetissä! Kysymys ei siis ole yrityspäättäjän, asiantuntijan tai mainostoimiston mielipiteestä, vaan asiakkaiden mielipiteestä.

Kaikki tutkimukset ja tilastot todentavat, että verkosta löytyvä tieto vaikuttaa ostopäätöksiimme. Kun web-analytiikka on asiakkaiden kuuntelemista ja asiakkaat ovat sitä mieltä, että he haluavat  löytää tietoa yrityksesi palveluista Internetistä, niin looginen päätelmä on, että järkevänä yrittäjänä tarjoat asiakkaillesi mahdollisuuden löytää tarjoamaasi tietoa helposti internetistä.

Yksinkertaisimmillaan tämä tarkoittaa sitä, että yrityksesi kotisivut löytyvät Googlesta niillä hakusanoilla joilla asiakkaat palvelujasi etsivät.

Case: StudioMii on Kempeleessä toimiva rakennekynsiä geelimenetelmällä tekevä yritys. Toteutimme StudioMiille kotisivut, joiden tavoite oli sijoittua Googlen etusivulle hakulausekkeilla: Rakennekynnet Kempele ja Geelikynnet Kempele.

StudioMiin kotisivut löytyivät Googlen etusivulta 5 päivää julkaisun jälkeen. Sivut vauhdittivat melkoisesti myös puskaradion toimintaa. Kävijöitä on tullut Googlesta myös hakulausekkeella Studiomii.

Tilanne päivitys: 2,5 kuukautta sivuston julkaisun jälkeen sivusto on Googlen ykkösenä molemmilla hakulausekkeilla.

Yrittäjä nyt on aika lähteä auttamaan asiakkaita löytämään tietoa yrityksestäsi sieltä mistä he sitä oikeasti etsivät!

One Response to Web-analytiikka = Asiakkaiden kuunteleminen

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Voit käyttää näitä HTML-tageja ja attribuutteja: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

YHTEYSTIEDOT

Myrsky Tech Oy

Sykäräisentie 1498

Toholampi

Puh. 0400 991036

Email: pasi@myrsky.fi

Web: www.myrsky.fi