Tehokkaalla Google mainonnalla vähemmän klikkauksia

Mitä? Eikö hakukonemainoksilla olekkaan tarkoitus hankkia lisää klikkauksia ja kävijöitä sivuille?

Hakukonemainonnalla on todella helppo hankkia kävijäliikennettä yrityksesi sivuille. Jos tavoitteesi on hankkia kävijöitä , jotta voit kehuskella kävijämäärillä kolleegoille, niin et tarvi asiantuntijan apua Google AdWords mainoksen toteuttamiseen. Noin kymmenessä minuutissa luot tehokkaan mainoksen, joka houkuttelee sivustollesi vierailijoita sen verran kuin budjettisi antaa myöden.

Vielä helpompi tapa on tilata  kävijämäärän nostatuspaketti joltain puhelinmyyjältä. Heillä on myös aina takuu palvelulleen. Kun maksat esimerkiksi 2000 euroa niin he takaavat, että saat esimerkiksi 2000 kävijää sivustollesi. Taitavat jotkut myyjät puhua hienosti jopa “asiakaskontakteista” .

Perustuuko bisneksesi yrityksesi kotisivujen kävijämäärään?

Perustuuko ylipäätään yhtään mikään bisnes kävijämääriin?

Ajatellaampa, että sinulla on kivijalkamyymälä jossa myyt vaikka miesten jalkineita. Takaan, että pystyn hankkimaan sinulle 100 uutta kävijää liikkeeseesi 500 eurolla. Tehdäänkö diili?

Hoksaat varmaan itsekkin pienellä tuumaamisella, että kävijöitä on todella helppoa hankkia. Maksavat asiakkaat ovat sitten hieman eri asia.

Mainoksen alueellinen kohdentaminen

Helpoin tapa rajata kohderyhmää maksullisessa Google mainonnassa on kohdentaa mainonta alueellisesti. Vaikka myisitkin tuotteita valtakunnallisesti on alueellinen kohdentaminen silti monesti paikallaan. Jos yrityksesi sijaitsee Tampereella niin kohdenna mainos Tampereelle ja mahdollisesti lähikuntiin.  Jos kuitenkin haluat välttämättä mainostaa myös turkulaisille, niin älä missään nimessä käytä samaa mainosta tamperelaisiin ja turkulaisiin! (tämänhän pitäisi olla itsestään selvyys)

Vaikka nykypäivänä tekniikka mahdollistaa monen palvelun ja tuotteen myymisen minne tahansa ja milloin tahansa, niin silti me hankimme palvelut ja tuotteet mieluusti lähialueelta jos sopiva palvelu vain lähialueelta sattuu löytymään. Tämän vuoksi maksullisen mainonnan kohdentaminen alueellisesti voi parantaa mainoksen tuomaa  ROI:ta huomattavasti ( ROI = Return of investment =Investoidun pääoman tuoma tuotto)

Klikkauksien karsiminen negatiivisilla avainsanoilla

Toinen helppo ja alueellistakin kohdentamistakin parempi keino karsia tuottamattomia klikkauksia on asettaa negatiivisia avainsanoja. Negatiivisilla hakusanoilla kerrotaan Google AdWordsille millä hakusanoilla mainosta ei saa näyttää. Yleensä tällaisia hakusanoja ovat yrityksen nimi, tuotteen nimi ja yleensä ottaen kaikki ne hakusanat ja/tai hakulausekkeet, joilla yrityksesi sivut tulevat jo muutenkin Googlessa hyvälle sijoitukselle. Tuotteen nimellä tässä yhteydessä tarkoitetaan yksilöllistä tuotteen nimeä, jota vain sinun yrityksesi käyttää tuotteesta. Mikäli tuotteesi ei ainutlaatuisesta nimestään huolimatta löydy Googlen ensimmäiseltä sijalta maksuttomissa tuloksissa, suosittelen tutustumista hakukoneoptimointiin.

Tuottamattomien mainoksien ja avainsanojen poistaminen

Jos joku avainsana tai tietty mainos ei tuota maksavia asiakkaita niin älä käytä niitä.  Jos sinulla ei ole tietoa miten näitä asioita voi seurata niin suosittelen lopettamaan maksullisen mainostamisen välittömästi ja tutustumaan artikkeliin web-analytiikasta.

Mainosta tuotetta tai palvelua älä yritystä!

Asiakkaat etsivät Googlesta ratkaisuja eivät yrityksiä. Siksi Googlessa ei kannata mainostaa yritystä vaan yrityksen palvelua tai tuotetta. Jos tuotteita tai palveluita on useampia niin sitten pitää tehdä vain jokaiselle oma kampanja.

Yhteenvetona

1.  Käytä aikaa ja sitten vielä hieman enemmän aikaa Web-analytiikkaan ja Google AdWordsin toimintaperiaatteisiin tutustumiseen ja sitten vasta rahaa.

2. Jos sinulla ei ole aikaa käytä ammattilaista

3. Jos ei ole aikaa opetella asioita ensin itse tai rahaa käyttää ammattilaista, niin odota sen verran aikaa, että sinulla on joko aikaa perehtyä itse tai rahaa käyttää ammattilaista.

4. Opettele perusasiat itse ja tarkistuta / korjauta lopputulos ammattilaisella.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Voit käyttää näitä HTML-tageja ja attribuutteja: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

YHTEYSTIEDOT

Myrsky Tech Oy

Sykäräisentie 1498

Toholampi

Puh. 0400 991036

Email: pasi@myrsky.fi

Web: www.myrsky.fi