Directa hauskuuttaa sähköpostisuoralla

Directa lähettämä sähköpostisuora tippui äsken laatikkoon. Kamppanjan nimikin on hienosti “Kontaktitakuu”.
D:n mielestä yrityksen verkkosivuille ohjattu kävijä tarkoittaa tulosta. Jos näin olisi, niin minäkin olisin jo miljonääri. Tämän tyyppisen markkinoinin teho perustuu juurikin siihen seikkaan, että tällaisiin lupauksiin halutaan uskoa. Eli vähän sama asia kuin tv-shopin ihmelääkkeet- ja vimpaimet laihduttamiseen. Directan kampanjan nimi on hienosti “Kontaktitakuu”. Ja mainitaampa viestissä hauskasti, että ” Älä maksa turhasta, maksa tuloksista.”

Mutta täytyy nostaa hattua Directalle markkinoinnin suhteen. Ainakin heidän röyhkeä markkinointinsa puhuttaa ja nostaa tunteita eikä jätä ketään kylmäksi! Sähköposti oli lähetetty osoitteesta tiedotteet(at)kontaktitakuu.fi

Nettisivut ensin kuntoon ja konversio kohdalleen

Mikä on yrityksesi nettisivujen ensisijainen tavoite? Tavoitteiden asettaminen on ensimmäinen lähtökohta. Ilman asetettuja tavotteita on mahdotan myöskään mitata niiden toteutumista. Tavoite voi olla esimerkiksi asiakkaan tekemä yhteydenotto, tarjouspyyntö tai verkkokaupoissa ostoksen tekeminen. Kun tavoitteet on asetettu niiden toteutumista voidaan mitata esimerkiksi Google Analytics – kävijäseurannalla.

Kävijäseurannalla voidaan tutkia tehokkaasti verkkosivuston pullonkauloja. Useimmiten verkkomarkkinoinnin pullonkaula löytyykin yrityksen verkkosivuilta ja tällöin varsinkaan maksullisen liikenteen lisääminen ei tuota lisää kassavirtaa. Tai ei ainakaan riittävästi suhteessa hintaan mitä maksullisesta liikenteestä joutuu maksamaan.

Joko sinulla on kävijäseuranta käytössä?

3 Responses to Directa hauskuuttaa sähköpostisuoralla

  • Olet Pasi oikeassa tässä jutussa.
    Directa yrittää rahastaa yrittäjiä.

  • Taas huijataan Suomalaista. Tällä kertaa Directan tyypit toimii DA-PALVELUTIETO Oy:n nimissä ja kontaktitakuu.fi
    Saat soiton ja sinulle lähetetään ” tajous “. Jos se sattuu jäämään roskapostiisi olet voittanut !!
    Saat voitoksi vuoden verran laskuja, etkä eroon pääse.
    Tuo kontaktitakuu on kyllä ihan varma. Nimittäin soitat kalliseen numeroon tuonne DA:han joka nyt sattuu olemaan sama kuin Directassakin ja vielä sattumalta samat omistajatkin on tuolla, mutta joka tapauksessa he tekevät mitä lupaavat. Kontaktitakuu !!

    • Valitettavan monen puhelinmyyntiyrityksen taktiikka tuntuu edelleenkin olevan se, että puhelimessa luvataan lähettää tarjous ja sitten lähetetään sopimusehdot ja lasku ja noissa sopimusehdoissa on sitten maininta tyyliin “Sopimus astuu voimaan mikäli yritys ei tilausta peru 7 vuorokauden sisään”. Ja sitten kun yrittäjät yrittävät reklamoida ja perua, niin palveluntarjoaja vetoaa sopimukseen ja sen sitovuuteen.

      Lain mukaanhan mitään sopista ei kuitenkaan ole syntynyt tilanteessa missä puhelimessa on puhuttu vain tarjouksen lähtettämisestä. Hommahan perustuu hyvin pitkälle hyvin agressiiviseen sopimukseen vetoamiseen ja perintätoimilla uhkailuun vaikka juridista perustaa näille ei olisikaan. Ja näin varsinkin moni uusi yrittäjä jolle sopimusjuridiikka saattaa ymmärrettävistä syistä olla hyvinkin vierasta ei jaksa lähteä vääntämään asiasta vaan maksaa laskun.

      Sopimusjuridisesti kahden yrityksen välillä tehty sopimus on sitova ja lainvoimainen kun sen on molemmat osapuolet yksiselitteisesti hyväksyneet. Sopimusta tulee noudattaa juuri sellaisena kuin se on sovittu eikä sopimusta voi pelkästään toisen osapuolen ilmoituksella muuttaa jäkikäteen. Käytännössä tämä tarkoittaa, että jos puhelimessa on sovittu siitä, että yritykselle lähetetään tarjous niin sopimus koskee vain tarjouksen lähettämistä ja tarjouksen vastaanottaminen ei koskaan velvoita mihinkään( ellei niin ole erikseen sovittu).

      Monestihan on myös niin, että kun yritys sitten yrittää perua tai kiistää tilauksen, niin puhelinmyyntiyritys vetoaa sitovaan sopimukseen joka on puhelimitse tehty tai postitse lähetettyyn kirjalliseen sopimukseen ja pyrkii antamaan käsityksen siitä, että lasku ja sopimus on voimassa ellei “asiakas” muuta pysty todistamaan. Oikeasti tilanne on juuri päinvastoin. Eli viimekädessä todistusvelvollisuus sopimuksen olemassa olosta ja sen myötä laskun perusteesta on aina sillä, joka on laskuttavana osapuolena / tai osapuolena joka sopimukseen vetoaa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Voit käyttää näitä HTML-tageja ja attribuutteja: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

YHTEYSTIEDOT

Myrsky Tech Oy

Sykäräisentie 1498

Toholampi

Puh. 0400 991036

Email: pasi@myrsky.fi

Web: www.myrsky.fi